Az iskolai szolgálat naplóját küldöm lent.
-->
Közösségi szolgálati napló
Kedves
középiskolás Diák!
Bizonyára
sokat hallottál már a közösségi szolgálatról, és foglalkoztat
a kérdés: Miért éppen most? Miért nekem? Mire jó ez? Tudjuk és
megértjük, ha elsőre nem találod érdekesnek, fontosnak, amire
most mégis vállalkoznod kell. Magad is tapasztalhatod, hogy egy
gyorsan változó világban élünk, amelyben az emberek elrohannak
egymás mellett, a sorsok és az értékek más dimenzióba kerülnek.
Vajon jó ez így? Még az érettségi előtt állsz, vagy lassan
arra készülsz, s nem véletlen ez a fogalom, ekkor, ebben az
életkorban válsz felnőtté, s látod más szemmel a világot, a
közvetlen környezetedet.
Az
előző korosztályok egy része úgy nőhetett fel, hogy a
társadalom olyan mintát adott, amelyben az önkéntesség, a
másokért való felelősség, a kölcsönös megbecsülés, az akkor
is „segítés”, ha nincs nagy baj, katasztrófa, nem kapott kellő
figyelmet, megbecsülést és elismerést.
A
közösségi szolgálattal ezen szeretnénk változtatni, olyan
szemlélettel lépj a felnőtt életedbe, hogy érezd a felelősséged,
képes legyél segítően tevékenykedni, a közösségért tenni.
Ezeken a nemes eszméken túl Neked is közvetlen hasznodra válhat e
program, hiszen lehetőséged nyílhat megismerni számos
munkahelyet, tevékenységek sorát, amelyekben tapasztalatokat
szerezhetsz, megtudhatod, melyek azok a területek, ahol megállod a
helyed, esetleg ez által könnyebben tudsz dönteni, milyen pályát
válassz. Bízunk benne, hogy a program kapcsán olyan események,
tevékenységek részese leszel, melyek maradandó élményekkel
gazdagítanak.
Javasoljuk,
hogy a naplóra vigyázz, és rendszeresen tartsd magadnál, amikor
valamilyen tevékenységet végzel. Kérünk, naprakészen vezesd,
hiszen ezzel tudod majd igazolni, hogy teljesítetted a kötelező
ötven órát. Minden alkalommal gondosan ügyelj, hogy igazolva
legyen a teljesített időd. Arról se feledkezz meg az egyes
tevékenységek végén, hogy lejegyezd, mivel foglalatoskodtál, s
ennek kapcsán mit tapasztaltál, milyen élményekben volt részed,
milyen gondolataid támadtak. Az sem baj, ha nem mindig pozitív
dolgokat jegyzel le, ez könnyen előfordulhat bárkivel. Ekkor is
írd le, mi okozta a rossz érzéseket, a problémákat. Azért
fontos az „akkor és most” jegyzetelés, mert később már
halványulnak az érzések, másként emlékszel, s nem biztos, hogy
pontosan elevenednek meg a történtek. Miért is fontos ez? Azért,
mert a koordináló tanárnak jelezni kell, ha valami probléma
adódott, azt megbeszélni, hogy segíteni tudjon és megoldásra
találjon. Persze az örömöd is oszd meg a tanároddal, hiszen az
élmények közös átélése és megbeszélése más szintű
kapcsolatot, együttműködést hozhat létre, amelyben a feltörő
természetes, tiszta emberi érzésekkel közelebb kerülhetünk
egymáshoz, ami a segítői attitűd kialakulásának egyik lényeges
eleme.
Végezetül
figyelmedbe ajánljuk Magyarország Alaptörvényének XIII.
cikkelyét, mely kimondja: „A tulajdon társadalmi felelősséggel
jár”. Ez a kijelentés sok más mellett megalapozza a társadalmi
felelősségvállalás fogalmát, amelynek része az iskolai
közösségi szolgálat. Számos felmérés azt igazolja, hogy
Magyarországon a társadalmi kohézió erősítésére van szükség
ahhoz, hogy mindenki számára élhető, egymást segítő társadalmi
légkör alakuljon ki, amelyben szívesen segít mindenki a másikon,
tudva, ha bajba kerül, rajta is segíteni fognak. Sok más mellett a
közösségi szolgálat ezt is célozza.
Az
50 órát több projekt keretében, több év alatt is lehet
teljesíteni. Ennek az az előnye, hogy többféle dolgot tudsz
kipróbálni. Arra is van lehetőség, hogy az 50 órát egy nagy
projekt révén vagy több év alatt lefutó program keretében
teljesítsd. Ha jól készítitek elő, és szívvel-lélekkel
végzitek a feladatokat, számotokra is nyilvánvaló lesz, hogy egy
fantasztikus programnak és életre meghatározó élménynek
lettetek részesei.
A(z)
…………………………………………………………….
iskola
………………………………………………………………….
nevű ………………. osztályos tanulójának a …………./………..
tanévre.
………………………………………………….
intézményvezető
aláírása
(P. H.)
A(z)
…………………………………………………………….
iskola
………………………………………………………………….
nevű ………………. osztályos tanulójának a …………./………..
tanévre.
………………………………………………….
intézményvezető
aláírása
(P. H.)
A(z)
…………………………………………………………….
iskola
………………………………………………………………….
nevű ………………. osztályos tanulójának a …………./………..
tanévre.
………………………………………………….
intézményvezető
aláírása
(P. H.)
Sor-szám
|
Dátum
|
Órától
óráig
|
Tevékenység
|
Élményeim/tapasztalataim
|
Igazoló
aláírás
|
1.
|
|||||
2.
|
|||||
3.
|
|||||
4.
|
|||||
5.
|
|||||
6.
|
|||||
7.
|
Sor-szám
|
Dátum
|
Órától
óráig
|
Tevékenység
|
Élményeim/tapasztalataim
|
Igazoló
aláírás
|
8.
|
|||||
9.
|
|||||
10.
|
|||||
11.
|
|||||
12.
|
|||||
13.
|
|||||
14.
|
Sor-szám
|
Dátum
|
Órától
óráig
|
Tevékenység
|
Élményeim/tapasztalataim
|
Igazoló
aláírás
|
15.
|
|||||
16.
|
|||||
17.
|
|||||
18.
|
|||||
19.
|
|||||
20.
|
|||||
21.
|
A
sorok száma tetszés szerint bővíthető.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.